Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Olsztyn: Czasu mało, ale chętnych na budowę tramwaju nie brak

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Olsztyn: Czasu mało, ale chętnych na budowę tramwaju nie brak
Po tym, jak Olsztyn zerwał umowę na budowę nowej sieci tramwajowej z hiszpańską firmą FCC Constrción można było się obawiać, że miasto będzie miało problemy z dokończeniem prac przed końcem obecnej perspektywy finansowej UE. Na szczęście do przetargów na dokończenie ledwo rozpoczętych prac zgłosiło się kilkunastu chętnych - w tym kilka firm hiszpańskich.

11 firm i konsorcjów chce budować ulicę Obiegową wraz z biegnącym wzdłuż niej odcinkiem linii tramwajowej. Wśród nich dwie firmy hiszpańskie (Balzola i Aldesa), oraz polskich (Tor-Kar-Sson, Drog-Bud, Torpol, Trakcja, Energopol-Szczecin, NDI, PBDiM), czy międzynarodowych (Skanska, Strabag). 

Zwycięzca, o którego wyborze decydować będzie najniższa cena, będzie miał 460 dni od podpisania umowy na wybudowanie ulicy Obiegowej od skrzyżowania z ulicą Pstrowskiego (bez samego skrzyżowania) do skrzyżowania z aleją Piłsudskiego, wiaduktu, którym nad Obiegową pobiegnie ulica Żołnierska i bezkolizyjnego skrzyżowania tych dwóch ulic oraz linii tramwajowej na odcinku wzdłuż ulicy Obiegowej (od ul. Pstrowskiego do ul. Żołnierskiej).

Jeszcze więcej, bo cztery firmy i dziewięć konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na budowę południowych odcinków olsztyńskiej sieci tramwajowej. Oprócz prawie wszystkich wspomnianych wyżej przedsiębiorstw, startują tu też ZUE i Budimex, oraz trzecia hiszpańska firma - Obrascón.

Zwycięzca przetargu wybuduje dwutorowy odcinek głównej linii tramwajowej od jej krańcówki na Jarotach wzdłuż ulic Witosa, Płoskiego i alei Sikorskiego do skrzyżowania z Pstrowskiego i Obiegową (wraz z tym skrzyżowaniem) oraz jednotorową odnogę do Kortowa wzdłuż ulicy Tuwima. Wykonawca będzie miał 400 dni na wykonanie robót i udzieli na nie pięcioletniej gwarancji.

Ponieważ na części terenu dzisiejszej bazy MPK Olsztyn przy ul. Kołobrzeskiej powstanie zajezdnia tramwajowa, w ramach projektu tramwajowego zbudowana zostanie zajezdnia postojowa dla autobusów przy alei Sikorskiego. Tu też rozpisano przetarg, a chętnych jest siedem firm i konsorcjów.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5